Dolfijnen en kaaimannentour - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Melissa Kempers - WaarBenJij.nu Dolfijnen en kaaimannentour - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Melissa Kempers - WaarBenJij.nu

Dolfijnen en kaaimannentour

Door: Melissa Kempers

Blijf op de hoogte en volg Melissa

16 November 2014 | Suriname, Paramaribo

Vandaag alweer zondag, de wekker ging om weer een leuke tour te gaan doen! Het wakker worden ging wel heel lastig na 4 uurtjes slaap, misschien was het toch niet zo verstandig om gisteravond uit te gaan...We moesten om 13u verzamelen bij Leonsberg waar we met de boot naar Nieuw-Amsterdam gingen. Onze gids Kenny wist enorm veel te vertellen over de slavernij en de geschiedenis van Suriname, echt heel erg interessant. We kregen het gedeelte te zien waar de slaven werkte en vastzaten, echt een bizar idee wat zij allemaal moesten meemaken. Na rondgekeken te hebben op het eiland gingen we opzoek naar dolfijnen. Het varen alleen al was zo mooi, tussen het regenwoud, mooie vogels, heerlijk zonnen op de boot echt super! Het duurde even voordat de dolfijnen zich lieten zien maar na een halfuurtje zagen we er gelijk een paar! Op een gegeven moment begonnen ze zelfs te springen en kunstjes te maken, Kenny vertelde dat we geluk hadden dat we er zoveel zagen! Iedereen helemaal enthousiast filmen en foto's proberen te maken, maar ze waren best snel. Daarna gingen we avondeten in een klein gezellig dorpje, iedereen keek ons met grote ogen aan en kindjes zwaaide, wel erg bijzonder.

Na het eten moesten we onze lange kleding aandoen en ons HELEMAAL insmeren met muggenspul, zelfs je oren en op je kleding. Daarna ging ik met nog 3 andere een wankel bootje in en de andere 3 meiden gingen in een andere boot. Je moest goed in het midden blijven zitten want anders viel ie om! Toen door het moeras opzoek naar kaaimannen, wat nog best lastig was..Uiteindelijk vond onze gids er 1 en heeft hem gevangen. Na nog een tijdje zoeken was dit de enige die we gevonden hadden dus gingen we met de kaaiman naar een stukje land. Hier konden we foto's maken, zo'n kaaiman voelt echt apart aan, het lijkt net rubber! Toen lieten ze hem los en gingen we weer terug naar het dorp. Hier hebben we nog wat borgoe gedronken en zijn we met de 'partyboot' teruggegaan. Ook dit was super, varend met harde muziek door het regenwoud! Eenmaal weer terug was het tijd om te slapen en weer klaar te maken voor een nieuwe week stage!

• 26 November 2014 - 20:32

Jan Oonk:

Hallo Melissa
    Ik lees je mooie verhalen.
    Erg mooi wat je allemaal meemaakt.
    Geniet er maar van alles.
    Veel plezier.
    Groetjes ome Jan

• 27 November 2014 - 15:24

Jolanda:

gaaf he vooral die mooie natuur springende dolfijnen helemaal geweldig. Gelukkig niet om gevallen uit het bootje. ha ha weer een geweldige belevenis mop. xx mamma

• 08 December 2014 - 01:39

Janneke Maes:

Nou mop het is altijd verstandig om uit te gaan, vooral met zulke leuke huisgenootjes haha