Weekend Vlindertuin Partybus kookcursus ! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Melissa Kempers - WaarBenJij.nu Weekend Vlindertuin Partybus kookcursus ! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Melissa Kempers - WaarBenJij.nu

Weekend Vlindertuin Partybus kookcursus !

Door: Melissa Kempers

Blijf op de hoogte en volg Melissa

22 November 2014 | Suriname, Paramaribo

Vanochtend zijn we naar de stad gegaan om te gaan 'shoppen' de meeste winkels zijn tot 13u open dus moesten we een beetje vroeg gaan! Winkelen hier is heel anders dan in Nederland, overal is er muziek op straat en er zijn heeel veel namaak spullen en natuurlijk veel eten. Om 13u hadden we bij de centrale markt afgesproken met onze 2 huisgenoten om naar de vlindertuin in Lelydorp te gaan. Eerst 50 minuten met de plaatselijke bus, lekker opgepropt met elkaar, geen airco, deur open en gaan! Daarna nog een klein stukje met de taxi, eenmaal binnen kregen we een rondleiding door de vlindertuin. Langs de slangen, schilpadden, rupsen en het insectenmuseum. Het was best leuk om te zien maar heel boeiend was het nou ook weer niet. Toen we weer terug waren hebben we een heerlijke salade bij het vat gegeten en in de avond zijn Liz en ik naar een ander studentenhuis gegaan die we via via kennen. We waren in totaal met 16 mensen en 1 meisje daarvan was jarig dus hadden ze een partybus gehuurd. Hiervoor waren wij ook uitgenodigd, hartstikke gezellig dus, met de bus door heel Paramaribo met keiharde muziek aan en niet te vergeten de drank! Daarna zijn we nog uitgegaan bij Fat S, dit is een hele gezellige maar kleine dans club/kroeg. Rond een uurtje of half 6 waren we thuis en zijn we gelijk gaan slapen want de volgende dag moeten we fit bij de kookcursus zitten!

The next day
Wakker worden ging best zwaar maar we moesten naar de markt bij ons in de straat voor wat goedkope boodschappen en dit was tot 13u open.
Na het kopen van groente en fruit zijn we thuis gaan ontbijten en heeft onze buurman de fietsband van Liz geplakt want die moeten we morgen inleveren vanwege de verhuizing! Ook hebben we nog even een was gedraaid zodat alles goed ingepakt kon worden in de koffer. Rond 16u werden we opgehaald door de echtgenoot van het vrouwtje die ons de kookcursus zou gaan geven. Na een stukje rijden kwamen we aan bij een heel schattig klein huisje waar het vrouwtje ons stond op te wachten. Al snel legde ze ons uit wat we mochten doen en hoe het moest, ze vertelde
dat ze nooit recepten geeft (want elk recept is uniek en dus anders) maar we mochten wel meeschrijven in ons boekje. Ik heb veel geleerd over nieuwe
producten zoals koken met banaan, cassave en zoute vis. Uiteindelijk hebben we heri heri (zoute vis, aardappel en cassave) , pindasoep en bara gemaakt. Het was erg leuk, leerzaam en lekker! We mochten het eten meenemen dus hebben we voorlopig nog wat voor in de vriezer :) Toen we weggingen kwam ze naar ons toe en gaf ons een dikke 'brasa' Superlief vrouwtje en wat een passie heeft ze voor het koken! We werden weer teruggebracht door haar man en gingen met een
volle maag naar bed!

• 03 December 2014 - 08:20

Astrid Oonk:

Hoi melissa.
    geweldig om het verhaal v jou aventuur.
    weer telezen.
    zo zijn we toch een beetje op de hoogte wat je allemaal beleeft.
    Groetjes t.astrid.

• 04 December 2014 - 18:19

Jolanda:

klinkt allemaal erg keuken oom benieuwd hoe alles smaakt kan niet wachten tot je thuis de maaltijd maakt en we er lekker van kunnen smullen. Dikke kus mamma

• 07 December 2014 - 23:14

Gerard Kempers:

Hoi Mop, wat een geweldige ervaring. mooi verhaal trouwens. Ik ben super trots op je mop. Elke dag mis ik je meer. Hopelijk straks weer een betere Skype verbinding.
    Hopelijk leg je alles goed vast met foto's, je ervaring zit in je hoofd.
    Veel liefs en houd je taai!!
    XXX je Papie