DE DAG VAN VERTREK - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Melissa Kempers - WaarBenJij.nu DE DAG VAN VERTREK - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Melissa Kempers - WaarBenJij.nu

DE DAG VAN VERTREK

Door: Melissa Kempers

Blijf op de hoogte en volg Melissa

30 Oktober 2014 | Suriname, Paramaribo

Vandaag was de dag van vertrek, na minstens een jaar uitgekeken te hebben naar deze ervaring was het nu zover. Ik zat eerst te twijfelen om een blog te schrijven, maar persoonlijk heb ik er ook veel aan gehad dus wil ik graag mijn ervaringen en tips delen! Om half 8 in de ochtend vertrok ik naar Schiphol om 3 maanden stage te gaan lopen aan de andere kant van de wereld! Het pakken van de koffers was nog wel een hele klus, omdat deze maar 23 kilo mocht zijn en mijn handbagage 10 kilo. Rond half 9 was ik met mijn ouders, broertje en 2 vriendinnen op Schiphol. Na het wegbrengen van de koffers kregen Liz (klasgenoot) en ik te horen dat we over een kwartier al naar de gate moesten en dus eigenlijk al afscheid moesten nemen!10 minuten voor vertrek kwam mijn tante er nog aan als verassing (extra zwaar dus, maar wel superlief) Na een toch wel zwaar afscheid zijn we door de paspoort controle gelopen en hebben we even rustig wat gedronken. De vlucht zelf ging sneller voorbij dan verwacht! Aan boord kregen we superveel eten en je kon jezelf prima vermaken met het kijken van een filmpje of series! De mensen in het vliegtuig zijn trouwens superlief, er werd wel 5 keer gevraagd wat we hier kwamen doen en dat we vooral moesten gaan genieten. Eenmaal aangekomen leek het alsof je een deken van warmte over je heen kreeg, het was half 5 in de middag en 36 graden! Het duurde wel even voordat we weer door de controles heen waren en onze koffer weer hadden, maar het is ook wel een beetje het Surinaamse tempo waar we aan moeten wennen ;) De taxi wachtte al op ons en die heeft ons naar het studentenhuis gebracht. Toen we aankwamen werden we ontvangen door Arno en hij heeft ons wegwijs gemaakt in onze kamers. Wel erg wennen hoor! Het viel een beetje tegen omdat het licht kapot was, en er hing geen haakje voor de klamboe enz. Ook besefte we dat dit natuurlijk geen Nederland is en de mensen leven hier heel anders. Nadat we onze koffer uitgepakt hadden en de klamboe aan het gordijnenrails hadden opgehangen was het tijd om te gaan slapen in SURINAME!

Tags: #stage

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melissa

-student interieuradviseur HMC Amsterdam -18 jaar -Utrecht

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 2647

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2014 - 17 Januari 2014

Suriname

Landen bezocht: