Dagje naar de dokter - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Melissa Kempers - WaarBenJij.nu Dagje naar de dokter - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Melissa Kempers - WaarBenJij.nu

Dagje naar de dokter

Door: Melissa Kempers

Blijf op de hoogte en volg Melissa

05 November 2014 | Suriname, Paramaribo

We zitten nu al 6 daagjes in Paramaribo en je merkt wel dat het erg wennen is hier! De cultuur en hoe de mensen hier leven is heel anders, af en toe voel ik mij echt een BN'er met al die opmerkingen en het gefluit. Nu pas merk je hoe goed je het thuis hebt en al dat je al blij moet zijn met een warme douche! Stage is ook erg wennen in dit weer en we maken lange dagen van 8 tot 17u. Het fietsen is nog een beetje een gedoe, links fietsen en het getoeter van alle auto's. Vandaag ging de wekker weer om half 7, we wilden toch even naar de dokter op de hoek, voordat we naar stage zouden gaan. Liz en ik hebben heel erg last van de muggen, en er heerst hier chikungunya, dit is wel een ernstige ziekte dat veroorzaakt wordt door muggen. Al gauw kregen we te horen dat wij niet bij deze dokter terecht konden omdat het alleen voor particulieren was. Dus gingen we toch maar even naar stage, hier vonden ze de plekken wel heel erg dus mochten we naar een andere dokter en daarna naar huis. Wij met de taxi naar de dokter en daar werden we snel geholpen, het bleek uiteindelijk niet ernstig te zijn gelukkig, maar een allergische reactie op de muggenbeten. We moesten bij de apotheek wat medicijnen halen en verder gewoon goed blijven insmeren! MAAR toen moesten we betalen bij de dokter, en we hadden niet genoeg geld dus moesten we eerst weer naar huis en daarna terug voor de betaling. Daarna nog even geluncht/ avond gegeten bij 't vat en daarna naar huis! Thuis gingen we nog even wat skypen, honger hadden we niet echt meer dus kort onder de koude douche en slapen!

• 08 November 2014 - 21:11

Jolanda Stahl:

hoi mop leuk geschreven kijk uit naar je volgende verhaal in de rimboe. xx

• 08 November 2014 - 21:35

T Astrid En O Jan:

Hoi hoi.
    Wat leuk zo,n verslag.
    Ja het zal nog wel even wennen zijn.
    En dan al die allergie v de vervelende muggen.
    Hogelijk trekt het gauw met de kuur weg.
    En nu in de rimboe spannend.
    Kijk al uit naar je verhaal.
    Super veel plezier.dikke knuffel v ons.

• 08 November 2014 - 22:51

Peter:

Een vat? Vind je een glaasje niet genoeg?
    Leuk zo'n blog. Ik kijk uit naar je volgende blog.
    Groetjes Peter

Tags: #suriname